خاموش کردن تبلیغات شخصی سازی شده در آیفون یا آیپد
خاموش کردن تبلیغات شخصی سازی شده در آیفون یا آیپد
شناسه تبلیغاتی یا Advertising ID به کمپانی های تبلیغاتی این امکان را می دهد تا تبلغات خود را بر پایه فعالیت های شما در اینترنت بصورت هدف دار نمایش دهند. هر گوشی آیفون نیز دارای یک شناسه یکتای تبلیغی یا Advertising ID می باشد. اما آی می توان شناسه تبلیغاتی را ریست کرد؟ در این آموزش می خواهیم خاموش کردن تبلیغات شخصی سازی شده در آیفون یا آیپد پس با ما همراه باشید.
- نوشتار پیوسته: بازیابی اپل آیدی و ریست رمز اپل ایدی (2022)
ایده پشت سر شناسه تبلیغی چیزی همانند کوکی های مرورگرهای وب می باشد. در واقع کمپانی ها از مواردی همچون موقعیت مکانی شما، عادات خرید و کارکرد برنامه های شما برای نشان دادن تبلیغات خود به شما بهره می برند. اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می دهید شاید خوب باشد که هر از گاهی داده های ذخیره شده از فعالیت های شما در شناسه تبلیغاتی Advertising ID شما ریست شوند.
خبر خوش برای کاربران آیفون این است که این کمپانی از iOS 14 ، برنامه ها را زور کرده که پیش از هر گونی ردیابی فعالیت های کاربران، درخواست خود را برای انجام این کار به آنها نشان دهند. در این میان نیز بهترین کاری که می توانید بکنید، خاموش کردن personalize ads یا تبلیغات شخصی می باشد که این کار شما آگهی های هدف داری را که به شما نشان داده خواهد شد می کاهد.
چگونه می توانیم آگهی های هدف دار نمایش داده شده در آیفون را غیرفعال کنیم؟
برای انجام کار گام های زیر را دنبال کنید:
- در آیفون یا آیپد خود به بخش Settings یا تنظیمات بروید.
- سپس در بخش تنظیمات گزینه Privacy یا حریم شخصی را بتپید (با انگشت ضربه بزنید).
- سپس در پایین بخش حریم خصوصی Apple Advertising را بتپید.
- اکنون به سادگی گوک (toggle – سوئیچ) روبروی Personalized Ads را بتپید.
اپل در سیستم عامل خود دارای گزینه های محدود کننده فراوان جهت ردیابی شما توسط برنامه ها می باشد که تا حدی نگرانی شما را درباره advertising ID می کاهد.