سیستم تائید اصالت محتوا از شرکت Adobe با همکاری توئیتر و نیویورک تایمز
لینک پیشنهادی

سیستم تائید اصالت محتوا از شرکت Adobe با همکاری توئیتر و نیویورک تایمز

شرکت ادوبی در همکاری که با شبکه اجتماعی توئیتر و نیویورک تایمز داشته است سیستمی را طراحی می کند که محتوای منتشر شده همراه با صاحب اثر احراز شود.

این سیستم صاحب اثر را به تصاویر و دیگر مطالب منتشر منتسب می کند، در واقع کار این سیستم اتصال نام اثر به محتوا و تصویر صاحب آن است.

سیستم تائید اصالت محتوا بدین گونه عمل می کند که نام صاحب محتوا و تصویر را در فایلی ذخیره کرده و در صورتی که محتوا توسط افراد دیگری دستکاری شوند به اطلاع دیگر افراد به جهت بررسی ارسال می شود.

شرکت Adobe بخشی از این ویژگی ها را به صورت آزمایشی در محصول خود یعنی فتوشاپ به نمایش گذاشت، البته جزئیاتی از آن مشخص نمی باشد.

این پروژه سیستم احراز یا تائید اصالت محتوا Content Authenticity Initiative با نام اختصاری CAI می باشد. این سیستم به صورت Meta data به فایل اصلی اتصال داده می شود.

شرکت ادوبی اطلاعاتی از این متا دیتا و نحوه محافظت به جهت حذف شدن آن ارائه نداده است.

مدیر ارشد محصولات شرکت ادوبی Scott Belsky در اظهار داشت که جزئیات و ویژگی های فنی این سیستم در جلسه ای که به زودی تشکلیل خواهد شده ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید