موتورسیکلت پرنده LMV 496 لازارت ، نخستین موتور سیکلت پرنده جهان

موتورسیکلت پرنده LMV 496 لازارت، نخستین موتور سیکلت پرنده جهان

موتورسیکلت پرنده LMV 496 لازارت

کمپانی (Lazareth) به ساخت واشیم های (vehicles –  وسایل نقلیه) دور از ذهن و تخیلی معروف است. در دو دهه گذشته ، این کمپانی در حال ساخت نمونه های مفهومی و کانسپت بوده. در سال 2019 نیز این کمپانی از طرحی تازه رونمایی کرد.

کمپانی Auto-Moto Lazareth فرانسه در سال 1998 توسط  لودوویچ لازارت تأسیس شد. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه Espera Sbarro در 1992، لازارت، پیش از پذیرش سمتش در دپارتمان AIXAM Mega دوست داشت تا همانند، Franco Sbarro تبدیل به یک طراح افسانه ای شود.  اما نیم دهه پس از آن، لازارت برای آغاز طرح های شخصی خود، سمتش را در AIXAM رها کرد و به دنبال ساخت واشیم هایی (vehicles –  وسایل نقلیه) رویایی و دیجیالی رندر شده رفت.

موتورسیکلت پرنده LMV 496 لازارت ، نخستین موتور سیکلت پرنده جهان
موتورسیکلت پرنده LMV 496 لازارت ، نخستین موتور سیکلت پرنده جهان

هفت سال پس از تأسیس Lazareth A-M ، او، پروانه ها و مجوزهای مورد نیاز را برای ورود به تولید دریافت کرد ، اگرچه او هنوز با موانع بزرگی روبرو می باشد. زیرا او تا به امروز ، بیش از 100 واشیم (vehicles –  وسیله نقلیه)  دو ، سه و چهار چرخ تولید کرده است که همه در نوع خود دیوانگی به نظر می رسند.

بخش کنونی عملیاتی لازارت از یک دفتر طراحی اختصاصی و مجموعه کوچکی از صنعتگران بسیار ماهر که شامل جوشکاران و سازندگان، روکش کاران، نقاشان و برق کاران می شود، تشکیل شده است. سال گذشته نیز لازارت از سوی وزیر امور خارجه ایالتی و انستیتوی عالی معاملات تجاری فرانسه بعنوان برنده جایزه Living Heritage Company معرفی شد.

ساخت موتورسیکلت LM847

در سال 2016 ، لازارت از LM847 رونمایی کرد ، یک موتور سیکلت  چهار چرخ که از یک موتور 8 سیلندر مازراتی بهره می برد. این موتور به نمونه نخستین و کاربردی تر Tomahawk Viper-Dupge’s Viper که ایتالیایی بود، همانندی بیشتری داشت، هرچند که LM847 به شکل بسیار محدودی تولید شد.

ساخت موتورسیکلت LM847
ساخت موتورسیکلت LM847

LM847 نخستین بار در نمایشگاه موتور ژنو در مارس سال 2016 رونمایی شد ، این 847 دارای موتور 4،691 سی سی  32 سوپاپ V8 مدل GranTurismo مازراتی بود که از سوی کمپانی فراری توسعه داده شده، این موتور می تواند 470 اسب بخار نیرو تولید کرده و گشتاوری 7000 دور در دقیقه داشته باشد. گیربکس سه سرعته با اتصال هیدرولیکی و توان رانش زنجیره ای ، نیروی آن را به هر دو چرخ 17 اینچی پشت و جلو انتقال می دهد. لازارت ادعا می کند که شتاب 0 تا 100 مایل LM847 تنها چند ثانیه می باشد.

خیزش لازارات با LMV 496


پس از موفقیت LM847 کمپانی Lazareth AM تصمیم گرفت تا این موتورسیکلت را به سطح بالاتری برساند. از اینرو لازارت LMV 496 را معرفی نمود (کوتاهه ای برای La Moto Volante که می توان آن را موتورسیکلت پرنده ترجمه کرد)، LMV 496 در واقع نسخه بازسازی شده LM847 می باشد که می تواند پرواز کند! و
پیش از اینکه چیزی بپرسید، باید بگوییم، بله، حتی از LMV 496 می توان به عنوان یک موتورسیکلت معمولی نیز استفاده کرد.

تنها دو سال پس از نمایش 847 ، kooky Frenchman ، مجموعه ای از موتورهای توربینی حمل و نقل هوایی را در چرخ های جلو و پشتی کار گذارد که اکنون به عنوان هاب های آن عمل می کنند تا LMV 496 بتواند به کمک آن بصورت اریب یا کاملا عمودی پرواز کند. این دستگاه در اصل بسیار شبیه به کوادکوپتر عمل می کند ، اما به جای داشتن تیغه، از توربین استفاده می کند.

View this post on Instagram

ایول😳 کمپانی (Lazareth) به ساخت واشیم های (vehicles –  وسایل نقلیه) دور از ذهن و تخیلی معروف است. در دو دهه گذشته ، این کمپانی در حال ساخت نمونه های مفهومی و کانسپت بوده. در سال 2019 نیز این کمپانی از طرحی تازه رونمایی کرد. در سال 2016 ، لازارت از LM847 رونمایی کرد ، یک موتور سیکلت  چهار چرخ که از یک موتور 8 سیلندر مازراتی بهره می برد. این موتور به نمونه نخستین و کاربردی تر Tomahawk Viper-Dupge’s Viper که ایتالیایی بود، همانندی بیشتری داشت، هرچند که LM847 به شکل بسیار محدودی تولید شد. پس از موفقیت LM847 کمپانی Lazareth AM تصمیم گرفت تا این موتورسیکلت را به سطح بالاتری برساند. از اینرو لازارت LMV 496 را معرفی نمود (کوتاهه ای برای La Moto Volante که می توان آن را موتورسیکلت پرنده ترجمه کرد)، LMV 496 در واقع نسخه بازسازی شده LM847 می باشد که می تواند پرواز کند! و پیش از اینکه چیزی بپرسید، باید بگوییم، بله، حتی از LMV 496 می توان به عنوان یک موتورسیکلت معمولی نیز استفاده کرد. تنها دو سال پس از نمایش 847 ، kooky Frenchman ، مجموعه ای از موتورهای توربینی حمل و نقل هوایی را در چرخ های جلو و پشتی کار گذارد که اکنون به عنوان هاب های آن عمل می کنند تا LMV 496 بتواند به کمک آن بصورت اریب یا کاملا عمودی پرواز کند. این دستگاه در اصل بسیار شبیه به کوادکوپتر عمل می کند ، اما به جای داشتن تیغه، از توربین استفاده می کند . . . #موتورسیکلت #فناوری #روشتک #موتور_باز #motorcycle #technology #newtech #tech #west_world

A post shared by Raveshtech (@raveshtech) on

شکست رونمایی LMV 496

متاسفانه در همایش رونمایی LMV 496 که کمپانی لازارت در حضور رسانه ها و روزنامه ها ترتیب داده بود، انجام پرواز این موتورسیکلت پرنده به درستی انجام نگرفت و برخی آن را به عنوان شکست پروژه در نظر گرفتند. به نظر می رسد که یکی از دلایل شکست نمایش، استفاده از کیس قرمز موتور مازراتی بود که باعث افزایش وزن آن شده بوده است.

Lazareth LMV496
Lazareth LMV496

صرف نظر از شکستی که در رونمایی LMV 496 روی داد، باید گفت که لازارت توانسته این موتورسیکلت پرنده را بسازد و می تواند با برطرف نمودن ایرادات آن، به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کند. از سوی دیگر این پروژه به اندازه ای جذاب است که بسیاری دوست دارند تا این پروژه به سرانجام برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا