how toویندوز

حذف فایل های موقت ویندوز 10 (2021)

به این آموزش امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 4]

حذف فایل های موقت ویندوز 10

فایل های temp همانگونه که از نامشان پیداست temporary files یا فایلهای موقتی هستند که توسط برنامه های مشخصی در هنگام استفاده از ویندوز 10 ساخته می شوند. این فایل های می توانند به سرعت فضای هارد شما را پر کنند، پس شاید بخواهید آنها را پاک کنید. در ابن آموزش می خواهیم روش حذف حذف فایل های موقت ویندوز 10 را برای آزاد کردن فضای هارد به شما نشان دهیم پس با ما همراه باشید.

نوشتار پیوسته: فضای خالی مورد نیاز ویندوز چقدر است؟ (2021)

استفاده از Disk Cleanup ویندوز 10

دیسک کلیناپ برنامه ای در ویندوز 10 است که به شما این امکان را می دهد تا به سرعت فایل هایی را که بدانها نیاز ندارید از جمله temp files را حذف کنید.

  1. برای باز کردن Disk Cleanup می باید در نوار جستجوی ویندوز Disk Cleanup را تایپ کرده و این برنامه را در نتیاج جستجو کلیک کنید.

    استفاده از Disk Cleanup ویندوز 10

  2. پس از باز شدن Disk Cleanup for Windows (C:) می باید همانند تصویر زیر چک باکس هایی که کنار نام فایل های تمپ جای گرفته را تیک دار کنید و سپس دکمه OK را کلیک کنید.

Disk Cleanup for Windows (C:)

  1. سپس یک پنجره بالا-پر نمایان می شود و از شما می خواهد تا دیلیت کردن فایل های موقت را تائید کنید. پس Delete Files را کلیک کنید.
    Delete Files
    Delete Files

با انجام گام های بالا سیستم حذف فایل های شما را آغاز می کند.

پاک کردن فایل های موقت یا Temp Files از بخش تنظیمات

  1. شما همچنین می توانید تمپ فایل ها را از بخش Settings یا تنظیمات ویندوز نیز پاک کنید. برای این کار منوی چارخانه Start ویندوز را کلیک کرده و در گوشه سمت چپ دسکتاپ آیکون چرخ دنده را کلیک کنید تا بخش Settings یا تنظیمات ویندوز باز شود. بعنوان روش جایگزین می توانید از کلید میانبر Windows+i نیز بهره ببرید.

پاک کردن فایل های موقت یا Temp Files از بخش تنظیمات

  1. در بخش تنظیمات ویندوز گزینه System را کلیک کنید.

    گزینه System

  2. در ستون پایین سمت چپ که پایین بخش System گزینه Storage را بکلیکید.حذف فایل های تمپ یا موقت ویندوز 10 برای خالی کردن هارد

    حذف فایل های تمپ یا موقت ویندوز 10 برای خالی کردن هارد

  3. در بخش باز شده Temporary Files را در زیر Windows (c:) کلیکنید.
    حذف فایل های تمپ یا موقت ویندوز 10
    Temporary Files
  4. لیستی از فایل های موقت شما نمایان می شود. پس چک باکس کنار فایل های مورد نظر را تیک دار کنی و پس از آن Remove Files را کلیک نمائید.
    Remove Files
    Remove Files

حذف دستی Temp Files در ویندوز 10

  1. اگر می خواهید از روش سنتی بهره ببرید، می توانید فایل های تمپ را خودتان در بخش File Explorer پاک کنید. امای به جای باز کردن چندین پوشه جهت رسیدن به پوشه Temp می توانید از یک میانبر بهره ببرید. برای این کار Windows+R را برای باز کردن برنامه Run کلیک کنید و سپس در نوار جستجوی آن %temp% را تایپ کرده و دکمه OK را کلیک کنید یا Enter را بزنید.
    حذف دستی Temp Files در ویندوز 10
    حذف دستی Temp Files در ویندوز 10
  2. پوشه Temp در File Explorer باز می شود. اکنون فایل هایی را که می خواهید برگزینید. شما می توانید با کلید میانبر Ctrl+A، همه گزینه ها را انتخاب کنید. فایل های برگزیده شما با رنگ آبی برجسته می شوند.

    حذف فایل های تمپ یا موقت ویندوز 10

  3. روی فایل های انتخاب شده راست-کلیک کنید و در منوی باز شده Delete را کلیک کنید.

Delete

ویندوز پس از آن دیلیت کردن فایل های موقت را آغاز می کند.

همانگونه که گفتیم پاک کردن فایل های تمپ راهی مناسب برای خالی کردن هارد ویندوز است و البته افزون بر آن نیز می تواند سرعت سیستم شما را بالا ببرد. اما اگر حذف فایل های تمپ کمکی نکرد، می توانید فایل های cache را نیز پاک کنید.

vala

وبسایت آموزشی روشتک در زمینه فناوری های نوین در پایان تابستان سال 2017 میلادی توسط علی عباسی دانشجوی رشته اینترنت و شبکه های گسترده بنیان گذاشته شد که در آغاز برای او تا اندازه ای این کار جنبه سرگرمی داشت، اما رفته رفته و با کار پیوسته، این وبسایت هم اکنون رویه ای جدی تر از پیش به خود گرفته است تا در زمینه آموزش و فناوری های نوین همراهی خوب برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا