bestsاندروید

تنظیم نور صفحه نمایش گوشی اندروید

به این آموزش امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 1]

تنظیم نور صفحه نمایش گوشی اندروید

کاربران اندروید چه از تلفن همراهی با پنل LCD بهره مند باشند و یا گوشی آنها دارای نمایشگر AMOLED باشد، تنظیم نور صفحه نمایش گوشی بسته به بینایی آنها تفاوت خواهد داشت. برای همین بسیاری از کاربران ترجیح می دهند که کار تنظیم روشنایی خودکار نمایشگر اندروید را به حالت دستی تغییر دهند

در این نوشتار به بیان روش های تنظیم دستی روشنایی صفحه نمایش گوشی و حتی معرفی بهترین برنامه های جانبی تنظیم نور صفحه نمایش گوی اندروید خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

تنظیم نور صفحه نمایش گوشی اندروید از بخش Quick Settings

  • لبه بالای نمایشگر گوشی اندروید را پایین بکشید تا به منوی Quick Settings یا تنظیمات سریع دسترسی پیدا کنید.
  • اکنون می توانید با کشیدن انگشت خود روی نوار روشنایی زیر منوی Quick Settings، روشنایی نمایشگر کم و بیش کنید.تنظیم نور صفحه نمایش گوشی اندروید از بخش Quick Settings

تنظیم روشنایی نمایشگر گوشی اندروید از بخش تنظیمات Display یا نمایش

  • برای تنظیم نور صفحه نمایش گوشی اندروید نخست به بخش Settings یا تنظیمات گوشی اندروید خود بروید و سپس به بخش Display Settings یا تنظیمات نمایش اندر شوید.
    تنظیم روشنایی نمایشگر گوشی اندروید از بخش تنظیمات Display یا نمایش
  • گزینه Brightness level یا سطح روشنایی را بتُپید (با انگشت ضربه بزنید).
    تنظیم روشنایی نمایشگر گوشی اندروید از بخش تنظیمات Display یا نمایش
  • در اینجا نیز می توانید با به چپ و راست کشیدن انگشت خود روی میل روشنایی، نور صفحه نمایش را تنظیم کنید.
    تنظیم روشنایی نمایشگر گوشی اندروید از بخش تنظیمات Display یا نمایش

توجه داشته باشید که با غیرفعال شدن روشنایی خودکار صفحه نمایش گوشی، تنظیم نور بر پایه تنظیمات دستی شما می باشد. با اینکه ما دو راه متفاوت را برای تنظیم نور صفحه گوشی اندروید معرفی کردیم ولی بی گمان تنظیم نور با منوی Quick Settings بسیار سریع تر خواهد بود.

بهترین برنامه های تنظیم روشنایی صفحه نمایش اندروید

خستگی چشم می تواند برای هر کسی که زمان زیادی را صرف دیدن صفحه نمایش می کند (خواه صفحه نمایش مانیتور دسکتاپ ، تلویزیون یا حتی گوشی هوشمند باشد) یک مشکل بزرگ باشد. تنظیمات نادرست روشنایی صفحه می تواند باعث خستگی چشم شما شود و خستگی هنگام خیره شدن به صفحه های روشن در شب ، خوابیدن را برای شما دشوار می کند. در این نوشتار می خواهیم بهترین برنامه های تنظیم روشنایی صفحه نمایش اندروید را به شما معرفی کنیم.

پژوهش ها نشان داده است که قرار گرفتن در معرض نور آبی (از طریق صفحه نمایش های الکترونیکی) در شب می تواند ریتم خواب شبانه روزی شما را (یک فرایند بیولوژیکی که با چرخه خواب در ارتباط است) مختل کند. به همین دلیل است که باید از یکی از برنامه های زیر را برای تنظیم روشنایی صفحه Android استفاده کنید. شاید پس از استفاده تعجب کنید که چقدر می توانند مفید باشند.

برنامه تنظیم نور صفحه نمایش گوشی اندروید lumen

اگر چیزی باشد که برنامه CF.lumen را بر دیگر برنامه های روشنایی و درجه حرارت صفحه نمایش برتری دهد، این است که در برنامه CF.lumen  می توانید، رنگها را مستقیماً با دستکاری مقادیر گاما بجای استفاده از رنگ مایه های شفاف تنظیم کنید (اگرچه یک گزینه سطحی را می توان در تنظیمات دید).

برنامه lumen تنظیم نور صفحه نمایش گوشی اندروید

همه تنظیمات روشنایی خودکار با توجه به مکان و زمان روز شما انجام می شود. شما می توانید مقادیر تنظیم را سفارشی کنید و می توانید برخی گزینه های خوب مانند Force sleep mode in the dark یا Force day mode in bright ambient light اعمال کنید. برای نمونه این گزینه در هنگام نیمه شب و در یک اتاق روشن مناسب است.

و در اینجا چیز خوبی که از سوی توسعه دهنده قرار داده شده و بسیار جالب است انی است که نسخه حرفه ای CF.lumen دارای ویژگی های تازه ای مانند دکمه های تغییر حالت سریع و گزینه های اعلان است. اما اگر بخواهید ، می توانید تنظیمات “Freeload” را تغییر دهید تا همه ویژگی های حرفه ای را در اختیار داشته باشید. البته اگر می توانید آن را بخرید ، اما اگر پولی برای خرید ندارید خوب است بدانید این گزینه را می توانید استفاده کنید.

 

دانلود: CF.lumen (رایگان و پولی)

 

برنامه Twilight

برنامه Twilight یکی دیگر از برنامه های شناخته شده برای کاهش روشنایی صفحه نمایش در تلفن هوشمند شما است. با استفاده از زمان طلوع و غروب خورشید به عنوان شاخص ، Twilight به طور خودکار دمای صفحه نمایش (میزان تابش نور آبی) را برای کاهش اختلال در ریتم شبانه روزی شما تنظیم می کند. پس از غروب آفتاب ، Twilight با استفاده از فیلتر نور آبی و شدت گرما ، دمای صفحه را کاهش می دهد.

برنامه Twilight برنامه Twilight برنامه Twilight

Twilight همچنین دارای ویژگی کم نوری است ، بنابراین می توانید تمام کنترل های گرما و دما را نادیده بگیرید و به طور خودکار کم نوری صفحه را بر پایه همان تنظیمات طلوع و غروب آفتاب تنظیم کنید. یک نسخه Pro اختیاری با تنظیمات افزوده هم دارد که از آن جمله می توان به زمان طلوع آفتاب سفارشی ، زمان غروب سفارشی ، زمان انتقال سفارشی و موارد دیگر اشاره داشت.

 

دانلود: Twilight (رایگان) | Twilight Pro ($4.99)

 

برنامه Velis Auto Brightness

برنامه Velis بدون داشتن ویژگی های دیگر برنامه های مدیریت روشنایی، جایگزین ویژگی روشنایی خودکار پیش فرض اندروید است. یادگیری کار با Velis کمی دشوار است ، اما این برنامه بیشترین کنترل را بر آنچه می توانید روی گوشی داشته باشید به شما می دهد.

برنامه Velis Auto Brightness

Velis به شما نموداری می دهد (نور محیط در طول محور X خوانده می شود ، روشنایی صفحه در امتداد محور Y) که به شما اجازه می دهد تا کنترل کامل نمودار روشنایی خودکار را در هر نقطه داشته باشید. در نور پردازی محیط ، می توانید روشنایی را برای وضعیت A تنظیم کنید و در وضعیتی دیگر روشناییرا برای B تنظیم کنید تا برنامه شکاف های پیش رو را پر کند.

سایر ویژگی های فوق العاده ای که در Velis پیدا خواهید کرد: super dimming (حتی تاریک تر از حداقل روشنایی پیش فرض اندروید) ، مستثنی ساختن برنامه ها (Velis هنگامی که این برنامه ها در ران می شوند روی آنها اجرا نمی شود) و چندین نمایه برای نمودارهای مختلف روشنایی خودکار.

 

دانلود: Velis Auto Brightness (رایگان)

 

برنامه Night Screen

روشنایی کامپیوتر ، تبلت یا تلفن هوشمند شما می تواند به سرعت باعث خستگی چشم شده و شما را ناراحت کند. Night Screen یکی دیگر از برنامه های روشنایی است که به شما کمک می کند با کمی تغییر در تنظیمات ، روشنایی صفحه را کاهش دهید. از یک فیلتر  پوششی استفاده می کند که می توانید آن را برای تاریک شدن صفحه تنظیم کنید.

برنامه Night Screen تنظیم نور صفحه نمایش گوشی اندروید برنامه Night Screen

برنامه Night Screen به شما این امکان را می دهد که سطح روشنایی مورد نظر خود را تنظیم کنید. شما همچنین می توانید از فیلتر نور آبی برای بهبود خواب هنگام بالاخره قرار دادن تلفن خود استفاده کنید. بر خلاف بسیاری از برنامه های روشنایی دیگر ، می توانید نوار ناوبری را نیز کم کنید تا از چشمان خود بهتر محافظت کنید.

بخش ابزارک همچنین فعال و غیرفعال کردن برنامه Night Screen را هنگام استفاده نکردن آسان می کند ، البته تا زمانی که این برنامه را نخرید، باید هر بار که برنامه را راه اندازی می کنید ، سطح روشنایی را دوباره تنظیم کنید.

 

Download: Night Screen (رایگان | پولی)

 

برنامه Auto Brightness Control: Display Brightness level

با استفاده از این برنامه کنترل روشنایی ، می توانید بدون زحمت سطح روشنایی صفحه نمایش تلفن خود را تنظیم کنید. این تنظیمات استفاده از گوشی را بدون فشار آوردن به چشم آسان می کند. بسته به آنچه در گوشی خود راحت تر می دانید ، می توانید یک سطح روشنایی سفارشی را نیر در آن بسازید.

برنامه Auto Brightness Control: Display Brightness level برنامه Auto Brightness Control: Display Brightness level

سطوح روشنایی این برنامه شامل کم ، زیاد و معمولی است. سطوح روشنایی مختلف این برنامه را ایده آل می سازد و اگر به دنبال یک ابزار سریع و کارآمد هستید برنامه خوبی را برگزیده اید، زیرا می توانید به سرعت میان پلن هایی که بر پایه زمان هستند جابجا شوید.

 

دانلود: Auto Brightness Control (رایگان)

 

برنامه Light Delight

نور آبی زیان بخش است زیرا می تواند باعث میگرن و سردرد شود. همچنین باعث ایجاد استرس نیز می شود و ممکن است در بلند مدت به بینایی شما آسیب برساند. اگر پس از کنار گذاشتن تلفن خود برای خواب مشکل دارید ، این برنامه ممکن است به شما کمک کند. درک روش عملکرد نور آبی به شما نشان می دهد که چرا باید با این برنامه از چشمان خود محافظت کنید.

برنامه Light Delight برنامه Light Delight

برنامه Light Delight دارای رابط کاربری آسان برای کاهش روشنایی در هر سطح است. این دستگاه با مسدود کردن نور آبی باعث کاهش روشنایی صفحه نمایش می شود ، به ویژه هنگام استفاده از تلفن در شب. این برنامه با استفاده از فیلترهای رنگی به شما کمک می کند از چشمان خود در برابر تابش خیره کننده و سایر آثار زیانبخش محافظت کنید.

 

دانلود: Light Delight (رایگان | پولی)

منبع
makeuseof

vala

وبسایت آموزشی روشتک در زمینه فناوری های نوین در پایان تابستان سال 2017 میلادی توسط علی عباسی دانشجوی رشته اینترنت و شبکه های گسترده بنیان گذاشته شد که در آغاز برای او تا اندازه ای این کار جنبه سرگرمی داشت، اما رفته رفته و با کار پیوسته، این وبسایت هم اکنون رویه ای جدی تر از پیش به خود گرفته است تا در زمینه آموزش و فناوری های نوین همراهی خوب برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا