reviews

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G

طراحی - 8.5
نمایشگر - 8.5
دوربین - 7.5
عملکرد - 8
باتری و شارژ - 7.5
صدا - 8

8

امتیاز

گوشی A53 سامسونگ گلکسی با داشتن برخی از ویژگی های گوشی های پرچم دار همچون گواهی IP67 و لرزشگیر اپتیکال تصویر و در اختیار گذاشتن نمایشگری نوین و ارائه بسیاری از ویژگی های اندروید می تواند انتخابی نسبتا مناسب برای شما باشد.

خرید گوشی A53
User Rating: 3.93 ( 7 votes)
[aps_product_features id=”27600″ style=”list”]هنگامی که برای نخستین بار آماده بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G شدیم، امیدوار بودیم که سامسونگ با ارائه تعادلی از ویژگی ها، مشخصات و طراحی شیک نتنها گوشی آیفون SE را کنار بزند بلکه شیائومی، اوپو و آنر را نیز از صحنه رقابت به در کند.  این گوشی بهمراه دو خواهر دیگر خود سامسونگ A73 و سامسونگ A33 در سال 2022 بعنوان گوشی های میانرده سامسونگ روانه بازار شد.

اما خُب باید اعتراف کنیم که اشتباه می‌کردیم.  گوشی سامسونگ A53 تا اندازه ای نسبت به گوشی SE آیفون بهتر است. از مشخصات برتر آن می توان به طراحی زیبا، پشتیبانی نرم افزاری خوب، دوربین توانمند و پادابی یا ضد آب بودن آن اشاره داشت. اما شوربختانه عملکرد آن نسبت به نسل پیشنش یعنی سامسونگ A52s کاملا نا امید کننده بود و به همین دلیل شاید شما هم A52s را به موبایل سامسونگ A53 ترجیح دهید. همچنین با توجه به اشتراکات بسیار A53  با گوشی A33 5G می توان گفت که A53 سامسونگ تنها از نظر دوربین و نمایشگرش بر A33 برتری دارد.

آموزش‌های سامسونگ A53

طراحی و ساختار سامسونگ A53

  • طراحی ساده و زیبا
  • گستره رنگ بالا
  • گواهی IP67
گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G

یکی از برترین مشخصاتی که در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G می توان دید، طراحی زیبای آن است. شاید این موضوع زمانی بیشتر به چشم آید که دریابید، بیشتر گوشی های میانرده بازار موبایل نتنها چندان زیبا نیستند که گاهی بدریخت هم هستند و از این جهت سامسونگ کوشیده تا یک گوشی میانرده شیک را ارزانی دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G در رنگ های مشکی، سفید، هلویی و آبی روانه بازارهای جهانی شده است. A53 سامسونگ از جنس پلاستیک است و این ویژگی را حتی نمای زیبای آن نیز نمی تواند پنهان کند. سامسونگ پنل پلاستیکی را با روکشی نسبتا مات و هموار پوشانده است تا با آشیانه دوربین پشتی نیز همخوان باشد.

ساختار و طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G
ساختار و طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G

چنین طرحی را می توان در گوشی گرانتری همچون Oppo Find X5 Pro دید. پنل جلوی گوشی A53 را یک نمایشگر ابَر امولد 6.4 اینچی با مساحت 102 سانتی متر پوشانده است و پیرامونش را نیز قابی مشکی فرا گرفته است که چندان هم باریک و نازک نیست. در بالای نمایشگر A53 نیز حفره دوربین سلفی جای دارد.

یکی دیگر از برترین مشخصات در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G، گواهی IP67 می باشد. این گواهی بدین معناست که A53 یک گوشی پاداب (ضد آب) و پادگرد (ضد غبار و گرد) است. آنها ادعا دارند که این گوشی می تواند در ژرفای 1 متری آب تا مدت 30 دقیقه در برابر رخنه آب، پایدار باشد. پس اگر در گرماب و استخر از گوشی خود استفاده می کنید، خیلی نباید نگران باشد. هرچند سفارش ما این است که گوشی خود را همیشه از آب دور بدارید.

طراحی پنل جلوی گوشی A53 سامسونگ
طراحی پنل جلوی گوشی A53 سامسونگ

در واقع گواهی IP67 یکی از مشخصات اختصاصی گوشی های پرچمدار می باشد. در کنار پنل پشتی پلاستیکی سامسونگ A53، پنل جلوی آن با شیشه گوریلا گلس 5 پوشیده شده است. این محافظ می تواند تا اندازه ای در برابر خط و خش پایدار باشد.

بهتر است که همیشه پس از خرید، یک گلس محافظ A53 نیز خریداری کنید. طراحی گوشی ساموسنگ گلکسی A53 5G با اینکه خیلی ساده به نظر می رسد اما پیچیدگی هایی هم دارد. این گوشی نمایی گیرا دارد، به گونه ای که بیننده در نگاه نخست از آن حس یک دستگاه گران بها را خواهد داشت.

 نمایشگر در بررسی گوشی a53

  • نمایشگر 6.5 اینچی ابر امولد
  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • بلندگوهای استریو

در بررسی مشخصات گوشی a53 دریافتیم که صفحه نمایش، کیفیت نسل پیش خود را حفظ نموده و با اندازه ای 6.5 اینچی کیفیتی Full HD را به نمایش می گذارد. اگرچه برای برخی شاید اندازه این نمایشگر کمی بزرگ به نظر برسد اما 6.5 اینچ، امروزه اندازه ای معمول برای گوشی های هوشمند است. یکی دیگر از مشخصات جالب گوشی های پرچمدار که در بررسی گوشی a53 به آن بر می خوریم، نرخ بازفِرش یا نوسازی 120 هرتز آن می باشد. A53 سامسونگ نمایشگری روشن و گیرا دارد که بازه رنگی گسترده ای را نیز پوشش می‌دهد و پیماش در آن به خوبی انجام می‌پذیرد.

نمایشگر سامسونگ A53 بهمراه صدا

یک حسگر اثر انگشت نیز در بخش پایینی و زیر نمایشگر جای گرفته که اگر آن را آرام لمس کنید، به خوبی کار می کند.

عملکرد و سخت افزار در بررسی گوشی a53

  • تراشه اکسینوس 1280 سامسونگ
  • عملکرد کند و گاهی هنگ
  • پشتیبانی از شبکه 5G

با اینکه در سال 2021 سامسونگ ترجیح داد تا برای گوشی های A52 و A52s از تراشه های اسنپدراگون سری 7 کوالکام بهره ببرد اما در سال 2022 و شاید با توجه به وضعیت اقتصادی جهان و کاهش تولید،به نظر ترجیح داده که به تراشه اکسینوس 1280 ساخت خود بسنده کند هرچند که از نظر کارکرد و بازدهی شاید ایده چندان خوبی نبوده باشد.

در بررسی گوشی a53 بنچمارک ها یا توانسنجی‌ها چندان چشمگیر نبودند.این گوشی نسبت به A52 برتری اندکی دارد و در زمینه بازی، A52s که 6 ماه پیشتر از A53 روانه بازار شد، شاید یک سر و گردن، بالاتر هم باشد.

سامسونگ A53 در عملکرد خود به گوشی های ارزان تری همانند پوکو X4 پرو شیائومی و وانپلاس نورد CE 2 بیشتر همانندی دارد و البته گوشی Oneplus Nord 2 که سال پیش روانه بازار شده است، ارزان‌تر از A53 می‌باشد که این می‌تواند شما را در خرید A53 دو دل کند. اما قطعا A53 نسبت به اپل SE، گوشی بهتری است حتی با وجود اینکه آیفون SE از همان تراشه پرچمدارن آیفون سری 13 بهره می برد.

عملکرد A53 سامسونگ نسبت به گوشی های رقیب

حافظه و رم سامسونگ A53

بهتر است بدانید که که بنچمارک همه داستان نیست. زیرا در کار با گوشی Oneplus Nord 2 دریافتیم که این گوشی حتی نیمی از درگیری های A53 همچون کندی و لگ را ندارد. گوشی سامسونگ گلکسی A53 کمی کند است، چه یک برنامه باز داشته باشید چه چند برنامه، تفاوتی ندارد و به نظر، مشکل اصلی آن هم رم، باشد.

گوشی A53 آزمایشی ما رم 6 گیگابایتی داشت اما با اینحال برای ران کردن تنها چند برنامه زور زیادی می زد. حتی گاهی استفاده از مرورگر کروم، آن را دچار مشکل می کرد. در کل تجربه کار با A53 کمی خسته کننده بود. پس اگر از گوشی، کار سنگین می کشید به دنبال A53 سامسونگ نباشید. گوشی سامسونگ گلکسی A53 در بازارهای جهانی با وضعیت های متفاوتی روانه بازار می شود.

رابط کاربری A53 سامسونگ

برای نمونه در بازار آمریکا و بریتانیا، استاندارد عرضه آن با رم 6 گیگ است اما در بازارهای دیگر همچون ایران، می‌توانید گوشی A53 را با رم 8 گیگابایت و حتی در صورت امکان با رم 4 گیگابایت خریداری کنید. از نظر حافظه نیز نمونه های 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی گوشی A53 را می توان در بازار دید و البته این گوشی با داشتن سینی اشتراکی سمیکارت و در صورت استفاده از یک سیم، گنجایشش می تواند تا 1 ترابایت نیز افزایش یابد. گوشی A53 از اینترنت 5G پشتیبانی می کند و دارای NFC است که می توانید از آن برای پرداخت با کارت نیز بهره ببرید. این گوشی ازبلوتوث 5.1 و Wi-Fi 6 پشتیبانی می کند اگرچه گمان نداریم که بتوانید به یک روتر Wi-Fi 6 دسترسی داشته باشید.

دوربین گوشی A53 سامسونگ

  • دوربین اصلی با کیفیت 64 مگاپیکسلی
  • دوربین اولتراواید و ماکرو عالی
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی عالی
دوربین گوشی A53 سامسونگ

در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G در میابیم که این گوشی از همان پیکره بندی دوربین A52 و A52s دارد و آپگریدی از کمپانی سامسونگ در آن نمی بینیم. اما از آنجا که عکاسی گوشی‌های امروزی بیشتر بر پایه محاسبات الگوریتمی انجام می‌پذیرد بی گمان بهره مندی A53 از یک تراشه توانمند‌تر بر کیفیت تصاویر ثبت شده می‌افزاید.

درباره دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G نگران نباشید زیرا لنز اصلی 64 مگاپیکسلی آن می تواند در زیر نور خورشید، عکس های خوبی بگیرد و به دلیل داشتن دیافراگم پهن f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال تصویر در روشنایی کم نیز می توانید جزئیات و کنتراست تصویر را حفظ کنید.

در تاریکی شب بی گمان کیفیت تصویر کاهش می یابد و این دقیقا همان نقطه ای می باشد که می توان تفاوت میان گوشی های میانرده و پرچمدار را دریافت. در کل در رده قیمتی A53 سامسونگ، گوشی های بسیاری را می توان یافت که عکس های با کیفیت تری می گیرند.

3 لنز اصلی 64 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 5 مگاپیکسلی ماکرو و لنز 5 مگاپیکسلی شناسایی ژرفای تصویر، مجموعه دوربین پشتی A53 را تشکیل می دهند. عکس های لنز اولترا واید A53 نسبت به گوشی های رقیبش پویا تر و رنگین تر است. اگرچه در سنجش با تصاویر لنز اصلی، افت کیفیت تصاویر آشکار است.

نمونه عکس‌های لنز اولترا واید یا فرا پهن دوربین A53

عکس با لنز اولترا واید گوشی A53
عکس با لنز اولترا واید گوشی A5
عکس با لنز اولترا واید گوشی A53 با زوم 1X
عکس با لنز اولترا واید گوشی A53 با زوم 1X
عکس با لنز اولترا واید A53 با زوم 2 برابر
عکس با لنز اولترا واید A53 با زوم 2 برابر

    عکس‌‌های لنز ماکرو با دوربین A53

    عکس کلوزاپ با لنز ماکرو A53
    عکس کلوزاپ با لنز ماکرو A53
    عکس کلوزاپ با لنز ماکرو A53
    عکس کلوزاپ با لنز ماکرو A53
    عکس کلوزاپ با لنز ماکرو A53
    عکس کلوزاپ با لنز ماکرو A53

      دوربین سلفی و فیلمبرداری 4K

      دوربین سلفی یا خودین گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G با کیفیتی 32 مگاپیکسلی یکی از برجسته ترین مشخصات این گوشی است.این لنز با ثبت جزئیات بسیار، بازه رنگی بالا و نورپردازی مناسب، نمایشی تحسین برانگیز دارد. حتی شاید برخی گوشی‌های گران قیمت‌تر نیز چنین لنزی برای دوربین جلو نداشته باشند.

      کاربران این امکان را دارند تا هم با دوربین پشت و هم دوربین جلو، ویدئوهایی با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند. در این میان لرزشگیر تصویر نیز باعث افزایش پایداری تصاویر فیلم شما خواهد شد.

      نرم افزار و به روز رسانی های سامسونگ A53

      • اندروید 12 با One UI 4.1
      • وعده آپدیت 4 ساله اندروید

      در بررسی گوشی a53 می بینیم که این دستگاه،از یک باتری 5 هزار میلی آمپرساعتی برخوردار است که کاربر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. ما در کار با A53 دریافتیم که باتری این گوشی می تواند به آسانی بیش از یک روز دوام بیاورد و حتی در صورت استفاده سبک می توانید برای 2 روز نیز شارژ داشته باشید. در استفاده روزانه و هنگام خوابیدن خواهید دید که این گوشی دستکم 50 درصد شارژ دارد و این درحالی است که در طول روز حتی ممکن است چند ساعت از آن استفاده کرده باشید. سرعت شارژ 25 واتی گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G حتی با توجه به استانداردهای امروزی در میان گوشی های پایین رده، کند به نظر می رسد.

      نرم افزار و به روز رسانی های سامسونگ A53

      بیائید رو راست باشیم! شاید تنها دلیل برتری خرید A53 به جای A52s جدای از طراحی آن، تنها اندروید و رابط کاربری گوشی تازه‌اش باشد. گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G با اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 روانه بازار می شود.

      همچنین شما آپدیت های کنترل حریم خصوصی که شامل نمایش آیکون و اعلام هشدار در زمان روشن بودن دوربین و یا میکروفون می شود را به همراه ابزار Material You که کارش گذاشتن پالت های رنگی همسان با کاغذ دیواری و والپیپر گوشی شماست نیز دریافت خواهید کرد. گلکسی A53 با اندروید 12، آخرین نسخه سیستم عامل گوگل، با رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ در بالای صفحه عرضه می شود. یکی از موضوعات نگران کننده که در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G، رابط کاربری سنگین سامسونگ است. این رابط حتی گاهی دستگاه های رده بالای این کمپانی را نیز با چالش روبرو می سازد و آنها را کند می کند. بی گمان لایه نرم افزاری UI سامسونگ می تواند این کندی را موجب شود.

      کمپانی سامسونگ قول داده است که نسخه اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5 را تا اندروید 16 برای گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G آپدیت کند که در این میان بسته های امنیتی نیز برای بازه ای 5 ساله پوشش داده خواهند شد. در واقع چنین وعده ای تنها به گوشی های پرچم دار سامسونگ اختصاص داشت که سامسونگ آن را به گوشی های میانرده خود نیز افزوده است که حتی به گونه ای این پشتیبانی بهتر از پشتیبانی گوشی های ایفون اپل می باشد.

      بلندگوی سامسونگ A53

      موبایل A53 سامسونگ صدا دهی خوبی هم دارد. پخش صدا این گوشی با بلندگوی استریو صورت می‌پذیرد که این نیز در کنار نمایشگر روشن و با کیفیتش می‌تواند آن را برای کاربران گیمر و یا فیلمبین جذاب تر از همیشه کند.گوشی A53 از جک هدفون 3.5 میلی بی‌بهره است  و می باید به جای آن از یک هدفون یا آواسار بیسیم استفاده کنید. درگاه شارژ این گوشی نیز از نوع USB-C می باشد.

      باتری و شارژر در بررسی گوشی a53

      • عمر باتری بیش از یک روز
      • شارژ سیمی 25 واتی
      • جعبه بدون شارژر
      باتری و شارژ گوشی A53

      جالب است که حتی سامسونگ در جعبه A53 شارژر هم نمی گذارد و کاربران می باید شارژر 25 واتی سامسونگ را خودشان خریداری کنند. تنها یک کابل USB-C در جعبه این گوشی می توان دید. این گوشی همچنین از شارژر بیسیم پشتیبانی نمی کند و جالب است که این مورد یکی از معدود مواردی است که آیفون SE بر A53 سامسونگ برتری دارد.  

      داوری پایانی و بررسی رقبا

      پس از بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G باید بگوییم، اگر به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه و اقتصادی میانرده با پشتیبانی بلند مدت هستید، گوشی A53 سامسونگ یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود. البته ما نمی دانیم که نرم افزار های آینده سامسونگ آیا باعث بهبود کارکرد آن خواهند شد و یا آن را کندتر می سازند.

      در بازارهای آسیا و اروپا گوشی Oneplus Nord 2 یک رقیب سرسخت برای A53 سامسونگ است و گوشی Poco X4 Pro شیائومی و Realme GT 2 نیز در این میان رقیبی ارازن تر از آن می باشد. گوشی های پیکسل 6a گوگل و آیفون SE نیز می توانند از جمله رقبای A53 سامسونگ باشند.

       

      نقاط قوت

      • نرخ بازفِرِش تصویر 120 هرتز
      • عکاسی و فیلمبرداری عالی
      • گواهی IP67
      • لرزشگیر اپتیکال تصویر

      نقاط ضعف

      • نداشتن شارژر در جعبه
      • نداشتن جک هدفون 3.5mm
      • لرزشگیر فیلمبرداری تنها برای کیفیت 1080p
      • سرعت و عملکردی ضعیف‌تر نسبت به A52s

      نکات مثبت و منفی مشخصات گوشی a53

      گوشی A53 سامسونگ گلکسی با داشتن برخی از مشخصات گوشی های پرچم دار همچون گواهی IP67 و لرزشگیر اپتیکال تصویر و در اختیار گذاشتن نمایشگری نوین و ارائه بسیاری از ویژگی های اندروید می تواند انتخابی نسبتا مناسب برای شما باشد.، هرچند که گوشی A52s سامسونگ گزینه ای بهتر می باشد.

      توجه داشته باشید که عملکرد ای 53 چندان سریع نیست و برای استفاده سبک، مناسب است. اما قیمت مناسب، ساختار و زیبایی، ثبت تصاویر با کیفیت از محیط، فیلمبرداری 4K و پشتیبانی نرم افزاری حتی بهتر از اپلاست. این ویژگی می تواند شما را به خرید گوشی سامسونگ A53 ترغیب کند.

      منبع: techadvisor

      معایب گوشی A53

      • نداشتن جک هدفون 3.5 میلی متری برای اتصال به هدفون های سیمی از جمله معایبی است که می توان در بررسی مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A53 دید. هرچند که می توانید به جای آن از هدفون بلوتوثی و یا مبدل USB-C به جک هدفون 3.5 میلی متری بهره ببرید.
      • SAMSUNG GALAXY A53 5G سنسور مادون قرمز ندارد که معمولاً می تواند تلفن ما را به کنترل از راه دور تبدیل کند. بسیاری از محصولات سامسونگ از سنسور مادون قرمز استفاده می کنند.
      • نداشتن ویژگی Infra یا فروسرخ که با کمک آن می توانید گوشی خود را تبدیل به یک ریموت کنترل کنید. البته بیشتر دستگاه های سامسونگ از این ویژگی استفاده نمی کنند.
      • محدود بودن ژیروسکوپ EIS (تثبیت‌کننده الکترونیکی تصاویر) تنها به رزولیشن یا واکاوی 1080 پیکسل در حالت فیلمبرداری
      • بهره مندی A53 از حسگر اثر انگشت اپتیکال که در صورت استفاده از گلس محافظ سرعت آن کاهش می یابد.

      آپدیت ماه جولای 2022 گوشی سامسونگ گلکسی A53

      در آغازین روزهای ماه جولای کمپانی سامسونگ آپدیت امنیتی جولای 2022 را منتشر کرد و پس از آن آپدیت نسخه آمریکایی SM-A536U1 نیز منشتر گردید. این بروزرسانی هم اکنون در شبکه AT&T در دسترس است و پس از آن دیگر شبکه نیز بسته امنیتی ماه جولای را در یافت خواهند کرد.

      سامسونگ وعده داده که بسته امنیتی ماه جولای با ورژن نرم افزاری A536U1UES2AVF1 بیش از 50 آسیب پذیری مرتبط با حریم خصوصی و امنیت را برطرف خواهد کرد.

      این بسته همچنین می تواند باگ های معمول دستگاه را درست کرده و پایایی آن را بهبود بخشد. برای بررسی در دسترس بودن، به روزرسانی ها می توانید در گوشی خود به مسیر Settings » Software update بروید و Download and install را انتخاب کنید.

      سامسونگ گلکسی A53 5G را در کنار گلکسی A33 5G و Galaxy A73 5G در نخستین های سال 2022 روانه بازارهای جهانی شد. این گوشی هوشمند از نسخه 4.1 One UI 4.1 بر پایه اندروید 12 بهره می برد. چهار به روز رسانی اصلی سیستم عامل اندروید و تا پنج سال به روز رسانی امنیتی را دریافت می کند.  

      نوشتار پیوسته: روش اسکرین شات گرفتن A53

      پرسش های متداول در باره گوشی سامسونگ گلسکی A53 5G

      آیا گوشی a53 ضد آب است ؟

      گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G با داشتن گواهی IP67 می تواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام بیاورد. پس با در دست داشتن A53 سامسونگ در زیر باران یا در کنار وان گرماب و حمام نباید با مشکلی خاصی روبرو شوید. تنها توجه کنید که پس از خیس شدن و پیش از استفاده دوباره از آن و یا زدنش به شارژ، بگذارید تا چند ساعتی گوشی شما خشک شود.

      چرا گوشی A53 سامسونگ کند است ؟

      سامسونگ در گوشی A53 خود از سخت افزار ضعیف تری نسبت به نسل پیشین استفاده نموده و در واقع تراشه اکسینوس 1280 توانایی بالایی در بهبود عملکرد آن ندارد هرچند ممکن است آپدیت های نرم افزاری آینده توانایی های آن را کمی بهبود بخشد.

      آیا A53 از A52s سامسونگ سریعتر است؟

      تراشه اسنپدراگون 750G گوشی A52s در بسیاری از زمینه ها نسبت به تراشه تراشه اکسینوس 1280 گوشی A53 سریعتر است و کاراکرد بهتری دارد.

      منبع
      gsmarenatechadvisor

      vala

      وبسایت آموزشی روشتک در زمینه فناوری های نوین در پایان تابستان سال 2017 میلادی توسط علی عباسی دانشجوی رشته اینترنت و شبکه های گسترده بنیان گذاشته شد که در آغاز برای او تا اندازه ای این کار جنبه سرگرمی داشت، اما رفته رفته و با کار پیوسته، این وبسایت هم اکنون رویه ای جدی تر از پیش به خود گرفته است تا در زمینه آموزش و فناوری های نوین همراهی خوب برای شما باشد.

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      -- بارگیری کد امنیتی --

      دکمه بازگشت به بالا