how to

خاموش کردن ویژگی انیمیشن ویندوز 11 و 10

به این آموزش امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 4]

ویندوز 11 دارای افکت ها پویا نمایی یا انیمییشن و نیز fading یا محوسازی است که شاید حس خوبی به چشمان شما دهد اما همین افکت با افزودن کمی درنگ و تاخیر به عملگرهای رایانتور شما می تواند باعث کندی آن شوند. از این روی برای داشتن تجربه ای دلپذیر شاید بهتر باشد که پویا نمایی یا Animation ویندوز را غیرفعال کنیم. در این آموزش می خواهیم روش افزایش سرعت ویندوز 11 با خاموش کردن ویژگی Animation را به شما نشان دهیم پس با ما همراه باشید. البته کاربران این مکان را هم دارند تا با رفتن به Safe mode ویندوز 11 دلیل کندی ویندوز را ریشه یابی کنند.

چگونه ویژگی پویانمایی را در Windows 11 غیرفعال کنیم؟

برای انجام این کار می توانید گام های زیر را دنبال کنید:

  1. نخست در ویندوز 11 به بخش Settings یا تنظیمات بروید. برای این کار می توانید کلید میانبر Windows+i را روی کیبورد فشار داده و یا اینکه پس از باز کردن Start عبارت Settings را جستجو کنید و آن را در نتایج جستجو کلیک کنید.
    خاموش کردن افکت انیمیشن در ویندوز 11 برای افزایش سرعت ویندوز
    خاموش کردن افکت انیمیشن در ویندوز 11 برای افزایش سرعت ویندوز
  2. هنگامی که پنجره Settings نمایان می شود در ستون سمت چپ Accessibility را برگزینید. اکنون در تنظیمات بخش Accessibility گزینه Visual Effects را برگزینید.
    گزینه Visual Effects
    گزینه Visual Effects
  3. در بخش Visual Effects گوک (toggle – سوئیچ) روبروی Animation Effects کلیک کنید تا تبدیل به Off شود و این ویژگی غیرفعال شود.
    Animation Effects

این همه آن چیزی بود که نیاز به تغییرش داشتید، پس از آن همه تغییرات، خودکار، ذخیره خواهد شد. پس از آن بخش تنظیمات را بسته و از تجربه ای روان در ویندوز خوش باشید. اگر خواستید تا دوباره پویانمایی را فعال کنید، دوباره در بخش تنظیمات به مسیر Accessibility > Visual Effects رفته و  چفت روبروی Animation Effects را کلیک کنید تا On شده و روشن گردد.

برای غیرفعال کردن ویژگی Animation در ویندوز 10 می توانید به مسیر Settings > Ease of Access و سوئیچ روبروی Show Animations in Windows را کلیک کنید تا غیرفعال شود.

vala

وبسایت آموزشی روشتک در زمینه فناوری های نوین در پایان تابستان سال 2017 میلادی توسط علی عباسی دانشجوی رشته اینترنت و شبکه های گسترده بنیان گذاشته شد که در آغاز برای او تا اندازه ای این کار جنبه سرگرمی داشت، اما رفته رفته و با کار پیوسته، این وبسایت هم اکنون رویه ای جدی تر از پیش به خود گرفته است تا در زمینه آموزش و فناوری های نوین همراهی خوب برای شما باشد.

یک دیدگاه

  1. واقعا من نمیدونم چی بشه هر نسخه رو میدن بیرون بجای اینکه سبک باشه و عالی کار کنه بیشتر قطعات سخت افزاری رو تحت تاثیر قرار میده مثلا که چی بشه اخه قابلیتهایی که هیچ کدوم بکار نمیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا